Op mijn visitekaartje staat ‘boodschappenjongen’ en daar ben ik trots op. Kijk, iedereen kan wel een verhaaltje optikken, maar namens een bedrijf of organisatie een boodschap overbrengen is toch net even andere koek.

Dan moet je je verdiepen in de doelgroep en in het middel dat je inzet. Een persbericht schrijf je nu eenmaal met een andere pen dan een artikel voor een relatiemagazine. En de tekst voor een folder pak je anders aan dan een speech voor een event of een column voor op een website.

M’n achtergrond helpt me om een breed tekstgebied te kunnen bestrijken. Ik begon mijn schrijversloopbaan in de dagbladjournalistiek. Daarna volgde een aantal jaren in de pr. Eerst op de pr-afdeling bij Heineken Nederland, daarna bij pr-bureau Van Hulzen. En weer daarna op de communicatieafdeling van Start Uitzendbureau. Sinds 2002 werk ik als zelfstandig communicatieadviseur/tekstschrijver en eigenlijk ben ik nog steeds net zo nieuwsgierig als toen ik begon bij de krant.

 

Ik schreef teksten voor o.a.: Albert Heijn, Gall&Gall, Voorlichtingsbureau Vlees, Hotel Krasnapolsky, Heineken, Rabobank, NS, M&S Mode, Start Uitzendbureau, Start Foundation, Bloemenbureau Holland, ROC van Amsterdam, Team van Maanen Communicatie, Van Nelle Fabriek, Intersafe Groeneveld B.V., BDO, fresh retail, SO Natural, The Online Factory.

Pennenvruchten:
boeken
brochures
columns
interviews
jaarverslagen
persberichten
presentatieteksten
reportages
speeches
videoscripts
webteksten

https://www.vandervlietcommunicatie.nl/uploads/images/ton van der vliet 9565 (1).jpg